fbpx

Systeembeheer Uitbesteden?

ICT Beheer

Natuurlijk moet je je werk de hele dag zonder zorgen kunnen doen. Daar hoort ook een goed werkende ICT omgeving bij. De techniek gaat razendsnel vooruit en de mogelijkheden groeien bijna elke dag. Het is voor een normale sterveling eigenlijk niet meer bij te benen. Daarom helpen we je graag bij het beheer van je ICT omgeving. Of het nu gaat om het beantwoorden van simpele vragen of voor het oplossen van complexe problemen, de helpdesk met Digitale Oplossers staat 24/7 voor je klaar.

Maar ook ‘achter de schermen’ kunnen we je ICT omgeving dag en nacht monitoren en daar waar nodig ingrijpen om erger te voorkomen. Wat doen we zoal?

Serverbeheer

Op periodieke basis kijken we of je server nog functioneert zoals hij hoort te doen. We kijken bijvoorbeeld of er nog voldoende schijfruimte beschikbaar is, of het geheugen niet ‘volloopt’ en natuurlijk zorgen we ervoor dat de serversoftware is voorzien van de laatste updates zodat alles veilig en vlekkeloos werkt.

Werkplekbeheer

Wat we doen voor je server(s), kunnen we natuurlijk ook doen voor je werkplekken. Of dit nu een fysieke PC of laptop is of een online werkplek, het maakt ons niet uit. We houden alles in de gaten en grijpen waar nodig in om jou zo optimaal mogelijk te laten werken.

Remote ondersteuning

Om je zo optimaal mogelijk te kunnen helpen en eventuele problemen op te lossen, maken we gebruik van software om op afstand jouw computer of server ‘over te nemen’. We kunnen dan direct met je meekijken en je zo heel snel helpen.

Remote monitoring

In heel veel gevallen zijn problemen te voorkomen als we van tevoren bepaalde signalen opvangen die problemen zouden kunnen veroorzaken. Daarom hebben we de mogelijkheid om speciale software te installeren die 24/7 je systemen in de gaten houden en ons een signaaltje geven als er iets mis dreigt te gaan. Vaak kunnen we dan ingrijpen voordat zich echte problemen voordoen.

On site beheer

Soms kunnen problemen niet op afstand opgelost worden en moeten we fysiek bij je aanwezig zijn om problemen op te lossen. Als het nodig is, komen we natuurlijk graag bij je langs om samen de problemen en/of updates uit te voeren.

Ondersteuning systeembeheer

In de meeste gevallen nemen wij het volledige systeembeheer bij onze klanten voor onze rekening. In sommige gevallen wordt er iemand binnen een organisatie ‘aangewezen’ om het systeembeheer op zich te nemen, omdat hij of zij er nou eenmaal het meeste verstand van heeft. Daarnaast hebben we ook klanten die een eigen fulltime systeembeheerder in dienst hebben. In beide gevallen kan het natuurlijk voorkomen dat er (net) niet voldoende kennis en ervaring in huis is om alle voorkomende problemen op te lossen. In die gevallen ondersteunen wij graag onze ‘collega’s in het veld’.